IV Pakiet Kolejowy jest rewolucją jeśli w zakresie przepisów regulujących rynek kolejowy w Europie i w Polsce. Same przepisy jednak nie wystarczą, by zmienić rzeczywistość –powiedział podczas kongresu Kolejowego Tomasz Zielenkiewicz Senior Associate w kancelarii DZP.
Jak przypomina Tomasz Zielenkiewicz, przepisy związane z IV Pakietem Kolejowym będą wymagały przeprowadzenia przetargów na usługi użyteczności publicznej w transporcie kolejowym. Przepisy te zostały już implementowane w Polsce. – Problem natomiast polega na tym, że przepisy niekoniecznie muszą same w sobie zmienić rzeczywistości – mówi przedstawiciel DZP.
Jak zauważa, przepisy dotyczące obowiązków przetargowych funkcjonowały w Polsce od 2004 roku, jednak najczęściej do prowadzonych postępowań zgłaszał się tylko jeden wykonawca. – Kluczowe zatem jest to, żeby zachęcić wykonawców do uczestnictwa w przetargach, a co za tym idzie zapewnić odpowiedni poziom finansowania usług publicznych w transporcie kolejowym. Jeżeli finansowanie zostanie zapewnione, to przepisy na pewno pomogą, same w sobie jednak sytuacji nie zmienią - stwierdza Tomasz Zielenkiewicz.
Kongres Kolejowy to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne branży transportu szynowego organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z magazynem Rynek Kolejowy oraz Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Każda z edycji Kongresu gromadzi nawet 800 uczestników reprezentujących świat polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu.
https://www.tor-konferencje.pl/